Hello!
Welcome to my simple triple blog, i`m Ainun Kalisah..thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do followw me :) Thank you :*

Tagboard!


My Post

Thanks Bear

Template 100%: Atin Tory
Editor:Ainun Kalisah
Help:
Muslimah :')
Sunday, 13 October 2013 | 18:08 | 2 comments

Assalamualaikumwarahmatuallahiwabarakatuh :) Hari ni saya nak berbicara tentang pakaian muslimah masa kini . Rata - rata muslimah masa kini mimilih cara berpakaian moden agar tidak dikatakan ketinggalan zaman .  Tapi adakah mereka menilai cara berpakaian muslimah kini seperti mengembalikan zaman yang sedia moden kepada zaman purba yang terdahulu . Wahai muslimah ,  saya hanya menasihati dan awak yang menentukan . Saya tahu awak semua tahu apa yang baik dan yang buruk . Saya hamba Allah yang banyak kekurangan tapi saya ingin menasihati kamu semua supaya tidak terlencong dari landasan agama . Saya juga cukup sedih dengan pakaian muslimah masa kini , . Tulus ikhlas dari saya , dulu saya pun begitu tetapi selepas ada seorang hamba Allah yang menegur sedikit demi sedikit saya berhijrah :') Sekarang saya ingin membuat pahala dengan menasihati orang lain , apabila ada yang tersentuh dengan kata - kata saya dan membuatnye berubah , pahala akan diberikan kepada saya dan juga orang yang berubah . Saya harap awak fikirkanlah kata - kata saya  ni . Saya menasihati kerana saya rasa muslimah kini maruahnya makin murah , sumpah saya sedih dengan berita - berita masa kini yang asyik bercakap ttg batas pergaulan antra lelaki dan permpuan kini kian tiada rasa malu , pembuangan bayi dan macam - macam lagi . * PENTING* Tutup aurat sahaja un tak boley , yang lain kena ohsemm jugak . :)

Bila kita tutup aurat kita , lelaki susah nak kacau kita  . :') Kalo korang seksi , lelaki buat pape un kat korang , jangan salahkan lelaki , kita yang salah !


                           Kamu OHSEMMMM bile tutup aurah . Di sini ada tips - tips nya :')



                                                               Muhasabah diri :')


           Ini pemakaian menutup aurat bagi lelaki and perempuan , korang boley tgk kalo tak tahu .



                                                      Wahai hawa , bandingkanlah !



                                     Bacalah , semoga ente - ente sekalian berubah :')


        
              Tengoklah ! Bukalah mata anda ! Belum terlambat untuk ente - ente sekalian berubah :')


                                                                 Pilihlah jalan yang lurus , :')


                                      tutup bukan sekadar tutup , tapi untuk perlindungan :")      


                                                               aminnnnnnnnnnnnnnnnn :")

                                                                
                                                                          Betul kan ?




! MENUTUP AURAT !






                                                                       Tamat >_<



Older Post | Newer Post